Apa Yang Kau Cari ?

Monday, October 7, 2013

Puisi Twitter.

ini antara puisi yang pernah aku tulis di twitter.
aku kumpul dan publish di blog.
sekadar untuk tatapan dan ingatan.

-satu-
aku bukan manusia tanpa hati,
yang masih senyum walau dirinya disakiti.

-dua-
Aku pandang sisi. 
Kosong.
Biar begini. 
Biar aku sendiri. 
Aku bahagia kerana aku punya kau di hati.
Cukup hanya aku yang rasa.

-tiga-
Kalau benar cinta.
Jangan dusta. 
Kalau benar sayang. 
Jangan berpaling.

-empat-

kalau mlm itu menjanjikan bahagia.
Kenapa kau masih menanti siang?

-lima-
Kalau 'kita' itu hanya wujud di alam mimpi. 
Kenapa harus aku membenci kelam sedang itu yg beri aku bahagia.

-enam-
Dia, manusia pertama yang ajar aku erti cinta dan sayang. 
Yg sentiasa memberi tanpa mengharapkan apa-apa. 
Dia yg aku panggil Mama.

-tujuh-
Kalau aku bukan yg penting. 
Kenapa aku kau sunting. 
Kalau dia yg kau nanti. 
Lebih baik kau pergi. 
Jgn kembali lagi.

-lapan-
Tali yg kau buat bungee jumping itu mungkin jd tali gantung kau di alam mimpi nnti bila realiti sudah tak mampu kau tempuhi.

-sembilan-
Yang jauhkan kita bukan jarak. 
Bukan juga waktu. 
Tp, yg jauhkan kita adalah hati. 
Hati kau yang dah berpaling.

-sepuluh-
Kau tak perlukan kertas untuk luahkan segala rasa kerana kau punya aku yang sentiasa ada

-sebelas-
Kertas itu aku biarkan kosong. 
Bila rasa hati tidak mampu diluahkan melalui dakwat pena.

No comments:

Post a Comment