Apa Yang Kau Cari ?

Thursday, March 6, 2014

Seorang Lelaki.

Suatu hari,
Hadir seorang lelaki,
Yang membawa bersama kebahagiaan,
Dia yang menyapu setiap titis air mata,
Dia yang memujuk setiap rajuk hati,

Kami bersama,
Mengukir momen momen indah,
Melayari setiap saat bersama,
Tawa dan tangis dikongsi berdua,

Lalu,
Entah dimana salahnya,
Dia berlalu tinggalkan aku sendirian,
Dan sepucuk surat buat aku,

Katanya,
Sudah lama dia biar aku berdamping dengan bahagia,
Sampai aku lupa dunia ini hanya sementara,
Katanya lagi,
Dia mahu aku bersahabat pula dengan duka,
Supaya aku akan lebih kuat menghadapi dunia tanpa dia,

Sepanjang pemergiannya,
Aku sentiasa berduka,
Kerana bagi aku kebahagiaan aku cuma dia,
Merata aku mencari,
Seluruh pelusuk dunia aku pergi,
Hajat ku cuma untuk bertemu dia,
Dan diakhir pencarian aku itu,
Ada seseorang menyerahkan aku sekeping nota yang ditulis dia,

Nota yang  berpesan,
Bahagia itu tidak akan ada selagi aku mengukur kebahagiaan itu berdasarkan manusia,
Sedang yang berikan kebahgiaan itu Tuhan yang satu.

No comments:

Post a Comment